Bustocht Naomé - Bouillon

• Regio Luxemburg
  • Wanneer? zondag 20 augustus 2017
    7:30 - 20:45

Wij vertrekken in Naomé en wandelen naar Bouillon in 20km of 23 km. (De korte tocht start in Carlsbourg aan het station) De GR14 leidt ons het dorp uit op een asfalt en dan linksaf over de hoogvlakte tot in een beukenbos.

In het bos gaan we rechtsaf, dwarsen de asfaltweg Naomé - Paliseul en komen bij het station van Carlsbourg. We omzeilen het centrum en wandelen door het bos van Djumé en weidelanden tot in Mogimont. 13,8km. Er zijn geen cafés in Mogimont maar het is wel een geschikte opstapplaats om met de bus ergens naar een te rijden.

Na de middag is het nog 9,1km tot in Bouilllon.

We komen nu in het Beukenbos van Menuchenet steken daarna opnieuw de weg over en komen terug in het bos waar het omhoog gaat tot in het gehuchtje, Sensenruth.

Voorbij Sensenruth lopen we over de hoogvlakte en langs de rand van een bos  met weidse uitzichten over de naderend en diep ingesneden Semois vallei. Het laatste gehuchtje waar we door komen is Curfoz. In 1794 werd hier in de omgeving het Franse revolutionaire leger door de troepen van de Oostenrijkse Nederlanden onder bevel van Generaal Beaulieu verslagen.

We lopen nu naar beneden langs de flank van een  zijrivier van de Semois en  nadat we het sportcomplex van Bouillon gepasseerd zijn  klimmen we weer wat. Voorbij het kruisbeeld van Christus Van Marokko maken een bocht naar links langs de heuvelflank en komen we wat verder uit bij het uitzichtpunt van Auclin.

We dalen af naar langs de steile helling op het zigzaggend pad, dan even naar rechts uitwijken tot een volgende reeks zigzag paden. Met ongeveer 200m hoogteverschil staan we beneden en steken de brug over naar het centrum.

Afbeeldingen

• GR-pad GR14
  • Van Naomé
  • Naar Bouillon
  • Aantal km 20km of 23km
  • Verzamelplaats 07u30 Van Stralenstraat 40 2060 Antwerpen busstrook aan zijkant van het Atheneum
    07u40 Berchem Station Binnensingel 2600 Berchem
    Bushalte aan de Binnensingel vlakbij hoofdingang station en loketten
    07u45 Berchem Willibdrorduskerk (bushalte) Binnensingel 2600 Berchem Parkeren achter bushalte bij danscafé Memories